Der sker hele tiden ting som er værd at reportere om, men det er ikke lige altid at man har kompetencerne til ,at skulle skrive om denne lille begivenhed der nu er hændt. Det skal man lade de professionelle om, og det kan man alt andet lige finde nogle til inde på nettet. Når det skal ud til folket, skal det jo også være nogle gode ord man bruger, og hvis man ikke har studeret sådan noget eller har meget erfaring med det. Så kan det også være svært, at skulle støbe sådan en omgang sammen selv. Men som sagt kan man finde sådan noget som en erhvervsjournalist på nettet. Her kan man få mandskab til, at oprette en pressemeddelelse eller lignende op fra bunden. Det har man alt andet lige haft meget stor succes med førhen, når det omhandler mindre steder som ikke lige er så meget i søgelyset for pressen. Det er en god måde at komme ud med sin historie på den rigtige måde, og helt sikkert også noget som man bør undersøge nærmere.

De rigtige ord

Der er rigtig mange forskellige måder på, hvordan man kan få sit budskab igennem. Et andet sted man også kan bruge en erhvervsjournalist, er områder som strategier. Hvis man selv har prøvet at sidde i en virksomhed, hvor man skulle styre nogle mennesker og alt andet lige skal fremlægge en ny strategi. Så ved man også at der vil komme noget modstand, fordi det nok ikke lige alle der er med på ideen. Det bliver dog bare meget værre, hvis man ikke har formidlet budskabet ordentligt. Her kan en erhvervsjournalist også bruges ekstrem effektivt. For her kan man også få en professionel til, at skrive på ordentlig vis hvad buskabet helt præcist rummer. Hvis det er noget man også selv kunne tænke sig at blive, er det jo bare i gang med at uddanne sig. For det kræver noget stof, at kunne formidle sig på den rigtige måde i mange fleksible situationer.